دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

همان طور که قبلا در مقالات نیز در خصوص برش و یا حکاکی روی پارچه توضیحاتی آورده شد، در این مقاله تصمیم گرفتیم تعدادی نکات کلیدی در خصوص حکاکی یا برش لیزری روی پارچه را بیان کنیم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید تا شاید بتوانید سوالات خود را در این مقاله با جواب مناسب پیدا کنید.

  • آیا نتیجه لیزر روی کاعذ همیشه تیره رنگ یا سیاه می شود؟

نتایج حکاکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. روی انواع کاغذهای رنگی حکاکی تیره نیز همچنین امکان پذیر است. بنابراین به اصطلاح تغییر رنگ از تیره به سفید در لیزر روی کاغذ را می توان با توان خروجی کم به دست آورد. شما هم چنین می توانید یک حکاکی تیره را با توان خروجی بالا نیز به دست آورید.

سوالات رایج در خصوص سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزرپارچه در دستگاه لیزر

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

در حالتی که از کاغذهای دو یا چند لایه استفاده می کنید در زمان حکاکی لیزری، لایه کاور یا لایه رویی از بین رفته و رنگ دوم قابل مشاهده می شود.

  • چگونه پارامترهای درست لیزر را برای کاغذ به روش ساده پیدا کنم؟

انواع مختلف کاغذ و مقوا وجود دارد، دانستن پارامترهای مخصوص به هر نوع متریال بسیار مهم است. می توانید با داشتن انواع مختلف کاغذ به صورتی تستی  با دو متغیر سرعت و توان پارامترهای هر نوع متریال را به دست آورید.  این روش به شما کمک می کند تا به سرعت اثرات مختلف حکاکی لیزری را تعیین کنید.

سوالات رایج در خصوص حکاکی پارچه در دستگاه لیزر

انواع کاغذ های زیبا با دو لایه رنگی مختلف می توانند حکاکی های شگفت انگیز و کنتراست زیبایی را ایجاد کنند.

  • چگونه می توانم از سوختگی لبه های کاغذ در زمان برش لیزری با دستگاه لیزر جلوگیری کنم؟

کاغذ در زمان برش با دستگاه لیزر در سرعت های بالا ذوب شده و ایجاد دود می کند.  دود باعث انتقال گرما به کاغذ می شود در نتیجه متریال با حداقل حرارت دچار سوختگی می شود.

در حالی که با تنظیم پارامترهای بهینه و وجود پمپ هوا، روی متریال میتوان بدون دود و حتی بدون سوختگی لبه های کاغذ، بهترین برش را انجام داد.

  • چه لنزی برای برش یا حکاکی لیزری در پارچه مود نیاز است؟

برای کار با کاغذ در دستگاه لیزر پیشنهاد می دهیم که لنز ۱٫۵ اینچی استفاده کنید زیرا اپتیک های بزرگتر برای کاغذهای با ضخامت کم مورد نیاز نیستند.  لنز ۱٫۵  اینچی برای حکاکی لیزری طرح های اسلیمی نیز مناسب می باشد زیرا طرح گرافیک می تواند به خوبی حکاکی و با جزییات بیشتر نمایان شود.

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

  • میز دستگاه مناسب

برای دست یابی به نتیجه درست در حکاکی باید میز دستگاه مناسب متریال خود را انتخاب کنید. زمانی که آماده حکاکی کار روی متریال خود شدید پیشنهاد می کنیم که از میز لانه زنبوری دستگاه لیزر استفاده کنید تا  باقیمانده سوختگی های بعد از برش لیزری متریال کاهش یابد و کار تمیز تری داشته باشید.

نکته: پیشنهاد می کنیم سطح کار و میز دستگاه را کاملا با متریال پوشش دهید.

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

سوالات رایج در خصوص حکاکی کاغذ در دستگاه لیزر

  • چه رزولوشنی برای کار با کاغذ در دستگاه لیزر مورد نیاز است؟

رزولوشن همیشه به نوع کار شما بستگی دارد. زمانی که بخواهید که یک کار حکاکی نرمال تهیه کنید از رزولوشن  ۵۰۰dpi با وجود پمپ هوا استفاده نمایید در این صورت ترکیبی از کیفیت بالا و سرعت لیزر سریع تر خواهید داشت. می توانید تنظیمات را در نرم افزار مربوطه دستگاه لیزر خود انجام دهید.

برای حکاکی تصویر روی کاغذ، پیشنهاد می شود که رزولوشن را ۲۵۰  تا ۳۳۳dpi کاهش دهید. به طوری که نقاط صفحه نمایش کمی بزرگتر روی کاغذ ظاهر می شوند.

اگر فقط بخواهید کاغذ را برش دهید باید رزولوشن را روی ۱۰۰۰dpi تنظیم کنید.

امیدوارم با خواندن مقاله تاحدی جواب سوالات خود را گرفته باشید، همچنین می توانید با تماس با مشاورین و متخصصین روتک اطلاعات بیشتری دریافت کنید.


شرکت روتک  سوالات رایج حکاکی پارچه در دستگاه لیزر | حکاکی دستگاه لیزر روی پارچه

لنز دستگاه لیزر - خرید و قیمت انواع لنز لیزر 2، 2.5، 4 اینچی  روتک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.