دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

نکات مهم در استفاده از دستگاه لیزر

دستگاه لیزر های دشوار اثرات

لازم به مطرح شدن است که کاربرد دستگاه لیزرها در دندانپزشکی فقط به جراحی بافت های قابل انعطاف یا این که طاقت فرسا دهن و دندان خلاصه نمی‌شود ; بلکه از دستگاه لیزرهای با توان زیر در حالات اکثری نظیر تحریک عمل سلول ها ; ترمیم سلولی و بافت ها ; فیزیوتراپی منطقه دهن ; دندان ; فک و صورت و اکثری از معالجه های دندانپزشکی نظیر التیام و کاهش درد ; کاهش قیمت دستگاه برش سنگ ادم ( تجمع مایعات در بافت های قابل انعطاف تن ) و التهابات ; ایمونولوژی ; بی حسی وطب سوزنی استفاده می‌شود .

 

به صورت کلی دستگاه لیزر ها در برش لیزری پلکسی دندانپزشکی ; برحسب کاربرد های متفاوت ; به دو مجموعه تقسیم می‌شوند : دستگاه لیزرهای قابل انعطاف و یا این که سرد با انرژی ذیل خیر فقط اثرات حرارتی تخریبی ندارند بلکه دارنده اثرات تحریکی ; ترمیمی و بیولوژیک هم می باشند . این دستگاه لیزرها در زمان موجی کار می نمایند که منجر تحریک و عمل بیولوژیک سلولی و بافتی میشود و در کاهش و التیام درد و کاهش ادم و التهابات موءثر است به دستگاه لیزرهای سرد مثل هلیوم نئون ( He - Ne ) و گونه های نصفه رساناها مثل گالیوم آرسناید ( GaAs ) و گالیوم آلومینیوم آرسناید ( Ga - Al - As ) و به تازگی دستگاه لیزرهای اکسایمر و اریبوم یاگ بیشتر اعتنا شده‌است . دستگاه لیزرهای سرد در دندانپزشکی بیشتر در مواقع زیر به فعالیت میروند : التیام و کاهش ادم و آماس و التهابات ; ترمیم بافتی ; تسریع بهبود جراحت های آفتی ; کلاژن سازی ; آلرژی زدایی دندان های اصلی ; بی حسی موضعی ; ترمیم آسیب های دیر جوش و غیره… . . حرارت دستگاه لیزر های سرد زیاد کم و قابل اغماض و نزدیک به یک جایگاه سانتیگراد است

که تغییرات قابل مشاهده ای در ساختمان بافت برش لیزری نمد بوجود نمی آورد . حرارتی و تخریبی دارا‌هستند و از آن‌ها در جراحی بافت های قابل انعطاف دهن به طور برش ; منعقد و تبخیر استفاده می گردد . از سایر کاربرد های این دستگاه لیزر هامی توان به مورد ها زیر اشاره نمود :  فروش قطعات لیزر برداشتن پوسیدگی های دندان ; منزه و ضدعفونی کردن شبکه های ریشه دندان ها ; جرم گیری دندان ها و مشقت بار کردن رزین های ترمیمی دندان . از مشهور ترین دستگاه لیزرهای طاقت فرسا Nd : YAG ; Er : YAG ; CO2Argonو Ho : YAG را می توان اسم پیروزی .


خرید تیوب لیزر

برش چوب با دستگاه لیزر

فروغ و روشنایی  دستگاه لیزر دارای واگرایی بسیارکمی است

محیط فعال

محیط فعال , همان طور که به آن اشاره شد گروه ای از اتم ها یا این که مولکولهاست که میتوانند به حالتی باتجمع یا این که جمعیت وارون , یعنی وضعیتی که اتمها یا این که مولکولها ی در شرایط برانگیخته نسبت به اتمها ی موقعیت اساس می باشند , برانگیخته شوند . دو حالتیکه برای گذار از یک موقعیت فراتر به یک وضعیت زیر خیس در اجرا ی کار تقویت تعیین میشوند , یعنی دو حالتی که درواقع در کار دستگاه لیزری کمپانی دارا‌هستند قیمت دستگاه برش سنگهای قیمتی  می بایست دارنده خاصیت معینی باشند . اولی مشخصه آن است که اتم ها بایستی برای زمان نسبتا طولانی درتراز فراتر بمانند تا تعداد فوتون های تابشی القایی از تعداد فوتون های تابشی خودبخودی بیشتر شود . دو‌مین مشخصه وجود یک روش مفید پمپاژ اتمهاست تا جمعیت سطح انرژی بالایی که در شرایط معمولی فراوان کمتر از جمعیت مرحله اساس است , ارتقاء یابد و پدیده وارونی جمعیت چهره دهد . ارتقاء جمعیت سطح پایینی به بیشتراز جمعیت شرایط انرژی بالایی سبب منفی شدن وارونی جمعیت شده و ازتقویت فروغ و روشنایی به وسیله تابیدن القایی جلوگیری می نماید . به ابلاغ دیگر , با رفتن اتم ها از سطح انرژی بالایی به سطح انرژی پایینی فوتون های بیشتری بوسیله تابیدن خودبخودی از دست می‌روند . که جهت گیری آن ها کاتوره ای است و موج های متعلق به آن ها نیز فاز نیستند .

خواص های نوروروشنایی دستگاه لیزر

نوروفروغ دستگاه لیزر , با فروغ بیشتر منابع نوری معمولی مانند چراغ های ملتهب , چراغ های مهتابی و چراغ های قوس الکتریکی باشدت بالا , تفاوت داراست . برای فهم خاصیت یکتای نوروروشنایی دستگاه لیزرمی توان آن رابا نور و روشنایی منبع های دیگر مقایسه کرد . حضور این تفاوت هاست که به قیمت دستگاه لیزر برش و حکاکی  نوروروشنایی دستگاه لیزر خصوصیت خاصی بخشیده است و کاربردهای متنوع پیدا نموده است . این خاصیت عبارتند از :

1 - همدوسی , فروغ دستگاه لیزر دارنده همدوسی وقتی و قضایی است .

2 - جهتمندی , .

3 - تکفامی , گرچه فروغ و روشنایی دستگاه لیزر تکفام و ساخت دستگاه برش چوب  یا این که تک فرکانس بدون نقص نیست , البته پهنای طیف خروجی دستگاه لیزر میتواند به طور کامل باریک باشد , به عنوان مثال یکسری MHZ کلیه نورها از امواج خل وچل درست شده شده‌است که در گوشه و کنار پیش می‌روند . رنگ روشنایی دستگاه لیزر بوسیله ارتفاع موج آن گزینش می گردد که در صورت زیر نشان داده شده‌است . ارتفاع موج فروغ دستگاه لیزر و یا این که فرکانس آن به گونه محیط فعال و هم جور تشدید گر بکار رفته مربوط است .

4 - درخشایی , بجهت واگرایی کم دستگاه لیزر , نور و روشنایی دستگاه برش کات دستگاه لیزر دارنده درخشایی زیاد بالایی است .


خرید تیوب لیزر