دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

نکات مهم در استفاده از دستگاه لیزر

دستگاه لیزر های دشوار اثرات

لازم به مطرح شدن است که کاربرد دستگاه لیزرها در دندانپزشکی فقط به جراحی بافت های قابل انعطاف یا این که طاقت فرسا دهن و دندان خلاصه نمی‌شود ; بلکه از دستگاه لیزرهای با توان زیر در حالات اکثری نظیر تحریک عمل سلول ها ; ترمیم سلولی و بافت ها ; فیزیوتراپی منطقه دهن ; دندان ; فک و صورت و اکثری از معالجه های دندانپزشکی نظیر التیام و کاهش درد ; کاهش قیمت دستگاه برش سنگ ادم ( تجمع مایعات در بافت های قابل انعطاف تن ) و التهابات ; ایمونولوژی ; بی حسی وطب سوزنی استفاده می‌شود .

 

به صورت کلی دستگاه لیزر ها در برش لیزری پلکسی دندانپزشکی ; برحسب کاربرد های متفاوت ; به دو مجموعه تقسیم می‌شوند : دستگاه لیزرهای قابل انعطاف و یا این که سرد با انرژی ذیل خیر فقط اثرات حرارتی تخریبی ندارند بلکه دارنده اثرات تحریکی ; ترمیمی و بیولوژیک هم می باشند . این دستگاه لیزرها در زمان موجی کار می نمایند که منجر تحریک و عمل بیولوژیک سلولی و بافتی میشود و در کاهش و التیام درد و کاهش ادم و التهابات موءثر است به دستگاه لیزرهای سرد مثل هلیوم نئون ( He - Ne ) و گونه های نصفه رساناها مثل گالیوم آرسناید ( GaAs ) و گالیوم آلومینیوم آرسناید ( Ga - Al - As ) و به تازگی دستگاه لیزرهای اکسایمر و اریبوم یاگ بیشتر اعتنا شده‌است . دستگاه لیزرهای سرد در دندانپزشکی بیشتر در مواقع زیر به فعالیت میروند : التیام و کاهش ادم و آماس و التهابات ; ترمیم بافتی ; تسریع بهبود جراحت های آفتی ; کلاژن سازی ; آلرژی زدایی دندان های اصلی ; بی حسی موضعی ; ترمیم آسیب های دیر جوش و غیره… . . حرارت دستگاه لیزر های سرد زیاد کم و قابل اغماض و نزدیک به یک جایگاه سانتیگراد است

که تغییرات قابل مشاهده ای در ساختمان بافت برش لیزری نمد بوجود نمی آورد . حرارتی و تخریبی دارا‌هستند و از آن‌ها در جراحی بافت های قابل انعطاف دهن به طور برش ; منعقد و تبخیر استفاده می گردد . از سایر کاربرد های این دستگاه لیزر هامی توان به مورد ها زیر اشاره نمود :  فروش قطعات لیزر برداشتن پوسیدگی های دندان ; منزه و ضدعفونی کردن شبکه های ریشه دندان ها ; جرم گیری دندان ها و مشقت بار کردن رزین های ترمیمی دندان . از مشهور ترین دستگاه لیزرهای طاقت فرسا Nd : YAG ; Er : YAG ; CO2Argonو Ho : YAG را می توان اسم پیروزی .


خرید تیوب لیزر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.