دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر

برش چوب با دستگاه لیزر

فروغ و روشنایی  دستگاه لیزر دارای واگرایی بسیارکمی است

محیط فعال

محیط فعال , همان طور که به آن اشاره شد گروه ای از اتم ها یا این که مولکولهاست که میتوانند به حالتی باتجمع یا این که جمعیت وارون , یعنی وضعیتی که اتمها یا این که مولکولها ی در شرایط برانگیخته نسبت به اتمها ی موقعیت اساس می باشند , برانگیخته شوند . دو حالتیکه برای گذار از یک موقعیت فراتر به یک وضعیت زیر خیس در اجرا ی کار تقویت تعیین میشوند , یعنی دو حالتی که درواقع در کار دستگاه لیزری کمپانی دارا‌هستند قیمت دستگاه برش سنگهای قیمتی  می بایست دارنده خاصیت معینی باشند . اولی مشخصه آن است که اتم ها بایستی برای زمان نسبتا طولانی درتراز فراتر بمانند تا تعداد فوتون های تابشی القایی از تعداد فوتون های تابشی خودبخودی بیشتر شود . دو‌مین مشخصه وجود یک روش مفید پمپاژ اتمهاست تا جمعیت سطح انرژی بالایی که در شرایط معمولی فراوان کمتر از جمعیت مرحله اساس است , ارتقاء یابد و پدیده وارونی جمعیت چهره دهد . ارتقاء جمعیت سطح پایینی به بیشتراز جمعیت شرایط انرژی بالایی سبب منفی شدن وارونی جمعیت شده و ازتقویت فروغ و روشنایی به وسیله تابیدن القایی جلوگیری می نماید . به ابلاغ دیگر , با رفتن اتم ها از سطح انرژی بالایی به سطح انرژی پایینی فوتون های بیشتری بوسیله تابیدن خودبخودی از دست می‌روند . که جهت گیری آن ها کاتوره ای است و موج های متعلق به آن ها نیز فاز نیستند .

خواص های نوروروشنایی دستگاه لیزر

نوروفروغ دستگاه لیزر , با فروغ بیشتر منابع نوری معمولی مانند چراغ های ملتهب , چراغ های مهتابی و چراغ های قوس الکتریکی باشدت بالا , تفاوت داراست . برای فهم خاصیت یکتای نوروروشنایی دستگاه لیزرمی توان آن رابا نور و روشنایی منبع های دیگر مقایسه کرد . حضور این تفاوت هاست که به قیمت دستگاه لیزر برش و حکاکی  نوروروشنایی دستگاه لیزر خصوصیت خاصی بخشیده است و کاربردهای متنوع پیدا نموده است . این خاصیت عبارتند از :

1 - همدوسی , فروغ دستگاه لیزر دارنده همدوسی وقتی و قضایی است .

2 - جهتمندی , .

3 - تکفامی , گرچه فروغ و روشنایی دستگاه لیزر تکفام و ساخت دستگاه برش چوب  یا این که تک فرکانس بدون نقص نیست , البته پهنای طیف خروجی دستگاه لیزر میتواند به طور کامل باریک باشد , به عنوان مثال یکسری MHZ کلیه نورها از امواج خل وچل درست شده شده‌است که در گوشه و کنار پیش می‌روند . رنگ روشنایی دستگاه لیزر بوسیله ارتفاع موج آن گزینش می گردد که در صورت زیر نشان داده شده‌است . ارتفاع موج فروغ دستگاه لیزر و یا این که فرکانس آن به گونه محیط فعال و هم جور تشدید گر بکار رفته مربوط است .

4 - درخشایی , بجهت واگرایی کم دستگاه لیزر , نور و روشنایی دستگاه برش کات دستگاه لیزر دارنده درخشایی زیاد بالایی است .


خرید تیوب لیزر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.